DE WEG NAAR EEN KILLERBODY #4

Het is alweer best lang geleden dat ik en Chantal waren begonnen om te gaan schrijven over ons avontuur naar een “killerbody”. De laatste post stond 5 maanden geleden online en we hielden dit welgeteld 3 posts vol. Maar wil dit toch weer gaan oppakken. Voor mijzelf als stok achter de deur en who knows inspireer ik ook wel en dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen!Zoals jullie in mijn picture diarys voorbij zien komen sport ik regelmatig, maar ook laat ik het regelmatig toch nog erbij inschieten om te gaan sporten. Maar wil dus echt weer fanatiek gaan zonder excuses om niet te gaan. Over het algemeen ga ik vier keer per week of ik probeer dit in ieder geval te halen.

Maar wat doe ik zoal op de sportschool?
Het ligt er een beetje aan hoeveel tijd ik heb en op welk tijdstip van de dag ik ga. Ik ga namelijk vaak vanuit werk sporten en dan eet ik daarna pas, dan sport ik ook iets minder lang dan als ik later op de avond ga of in het weekend.

Als ik na mijn werk ga begin ik eerst op de crosstrainer. Waarom de crosstrainer? Simpelweg omdat ik dit het leukste apparaat vind van de cardio. Ik vind fietsen namelijk verschrikkelijk, en als ik fiets dan is dat buiten op mijn eigen fiets. De loopband vind ik wel oké maar die doe ik altijd het liefst aan het eind van mijn training. Maar goed terug naar de crosstrainer. In het begin deed ik dit 10min maar inmiddels doe ik deze standaard 20min. Ik bouw ook de intensiviteit op, je merkt vanzelf als het makkelijker gaat en weer een stukje zwaarder kan zetten. Ik bouw dit langzaam op en telkens dus een stukje zwaarder.

Na dit begin ik met mijn krachttraining. Ik doe verschillende oefeningen voor verschillende spiergroepen. En de ene keer pak ik mijn armen extra en de andere keer bijvoorbeeld mijn buik. Een spiergroep die ik nooit oversla is mijn rug. Ik heb het namelijk best snel in mijn rug dus pak die eigenlijk altijd wel mee om mijn rug te versterken.

Wat ik hierna doe ligt een beetje aan de tijd die ik heb, maar anders ga ik eerst nog 20 minuutjes op de loopband. Ik loop dan op flink tempo en vaak met een helling. Als ik vanuit mijn werk ga sporten of minder tijd heb sla ik deze stap over.

Als ik hiermee klaar ben doe ik nog een cooling down. Voorheen sloeg ik dit vaak over maar je hebt zoveel baat hierbij. Dit zorgt er voor dat je lichaam weer tot rust komt en dat je hartslag tijd krijgt om te dalen. Tevens zorg je voor een goede afvoer van de afvalstoffen uit de spieren, wat weer spierpijn vermindert. Dus ik sla een cooling down eigenlijk nooit meer over. En het kost je maar een paar minuutjes om te doen, kleine moeite dus!

En ik heb altijd iets van een banaan of appel bij me als ik ga sporten. Na het sporten heb ik altijd flink honger dus om het snaaien te voorkomen eet ik iets gezonds. Of ik maak thuis een shake met proteïnen en fruit.

Wat mij een grotere moeite kost is op mijn voeding letten. Ondanks dat ik niet mega ongezond eet of dagelijks een zak chips leeg eet (in tegendeel zelfs, denk dat ik eens in de maand chips eet). Maar als ik echt wil afvallen moet ik echt streng zijn! En dan bedoel ik echt tot de kleine dingetjes, wat voor iemand misschien makkelijk is om af te vallen moet ik echt op alles letten. En soms is dit toch nog lastig. Dus het laatste stukje van mijn knop voor een healthy life moet nog helemaal om en de weg naar mijn killerbody kan weer beginnen ;)! Afgelopen dinsdag heb ik shameless een bak volle Ben & Jerry’s op, voorheen was ik echt fan van cookie dough maar die nieuwe smaak Topped Salted Caramel Brownie vind ik stiekem nog lekkerder. Voordat ik fanatiek begin om me goals te gaan halen moet je eerst nog one last time goed zondigen toch!
Ik weet dat ik de laatste tijd vaker over heb gehad dat ik weer echt full fanatiek ga beginnen maar deze keer moet het gewoon weer lukken en die journey volgen jullie dus in deze posts.

 

Liefs,
XXXX

Denise

Geef een reactie