DE WEG NAAR EEN KILLERBODY #8

Afgelopen week begon mijn training met een personal trainer, ben ik zelf nog naar de sportschool geweest en deel ik een healthy lunch gerecht met jullie! Lees snel verder voor de killerbody post van deze week.

Afgelopen dinsdag was het zover, mijn trainig met Sonay. Ik ging meteen vanuit mijn werk aangezien het maar een paar minuutjes rijden van mijn werk af is.
Eerst heb ik op de loopband helling gelopen voor paar minuutjes en daarna nog zonder helling.
Vervolgens gingen we beginnen aan het trainingsschema die hij voor mij had opgesteld. Een aantal oefeningen kende ik al wel of ging net wat anders maar oefeningen zoals de deadlift en back squat had ik nog nooit gedaan. Die durfde ik nooit zo goed omdat ik bang ben om ze fout te doen en blessures te krijgen. Maar dinsdag moest ik toch echt aan deze oefeningen geloven. Vooral de back squad had ik wel wat moeite mee. Voor mijn gevoel viel ik achterover maar natuurlijk is dat niet gebeurd. Wel ben ik met de Darbell rolout onderuit gegaan. Ik rolde dat ding te ver naar voren en kon me armen niet meer intrekken dus als gevolg dat ik plat op de grond lag!
De volgende dag had ik echt veel spierpijn verwacht en ondanks dat het overdag nog goed ging dacht ik goed weg te komen, maar helaas ik kreeg in de avond toch wel flinke spierpijn in mijn bovenbenen. En de paar dagen daarna had ik er ook nog een beetje last van. Gelukkig was het zaterdag weer ver weg want in de ochtend ging ik zelf nog sporten. Aangezien ik mijn benen al flink getraind had afgelopen dinsdag ging ik zaterdag voor mijn armen en buikspieren.
Ook qua eten ben ik weer goed bezig waaronder de lunch die je hieronder ziet die ik had gemaakt na het sporten zaterdag.

Echt een heel makkelijke lunch maar zo lekker!

Wat je nodig hebt:
– 1 Avocado
– 2 Eieren
– 3 rijstwafels
– Cherry tomaten
– Beetje peper
– Beetje zout

Je kookt de eieren voor ongeveer 8 minuutjes. Ondertussen snijd je de cherry tomaten in partjes. Snijd de avocado open, haal de pit eruit en haal de schil eraf. Als de avocado goed rijp is gaat dit heel makkelijk en wat ik vaak doe is de avocado uit de schil halen met een lepel. Smeer vervolgens de avocado op de rijstwafels.
Als de eieren klaar zijn met koken verwijder je de schil en snijd ook deze in partjes. Leg dit op de rijstwafels samen met de avocado en de tomaatjes en breng het op smaak met peper en zout. En je healthy lunch is klaar!
Je kan natuurlijk hier flink in variëren je kan er bijvoorbeeld kipfilet bij doen of komkommer, maar net wat je lekker vindt.

// Last Tuesday I started my very first training with Sonay. I went there straight from work because it’s only a few minutes away.
At start I was walking uphill on the treadmill for a few minutes, and after that I walked straight on it for a while.
After that we started the training schedule he had prepared for me. I already knew a few of the exercises, sometimes they were a bit different, but I had never done exercises like the deadlift and the back squad before. I was scared to do these excercises, because I was afraid to do them wrong and get injuries, but last Tuesday I finally did it. Especially the back squad I had some trouble with. In my mind I was thinking I could fall backwards, but of course that didn’t happen. On the other hand I did go down with the Darbell rollover. I rolled that thing too far forward and couldn’t pull in my arms so I lay flat on the floor!
I really expected a lot of muscle strain the next day, and despite the fact that it went well during the day, I got quite some pain in my upper legs in the evening. Luckily, Saturday the pain was almost over, so in the morning I went to the gym by myself. Because I already had trained my legs a lot last Tuesday, I now only trained my arms and abdominal muscles.
Also in terms of food I am doing well again, including the lunch you’ll see below. I made it after working out that Saturday.
 
Really a very easy lunch, but so delicious!
What you need:
– 1 Avocado
– 2 Eggs
– 3 Rice crackers
– Cherry tomatoes
– Pepper
– Salt

You cook the eggs for about 8 minutes. Meanwhile, cut the cherry tomatoes into wedges. Cut and peel the avocado. If it’s ripe, it is very easy to remove the pit. What I often do is scoop out the avocado flesh with a spoon. Then you spread the avocado on the rice crackers.
When the eggs are done cooking, remove the egg-shells and cut it into segments. Put these on top of the rice crackers with avocado, together with the tomatoes and some pepper and salt.
Your healthy lunch is ready!
Of course you can diversify a lot here, for example you can add chicken fillet or cucumber, whatever you like.

 

Geef een reactie