DE WEG NAAR EEN KILLERBODY #9

Het is weer zondag, dat betekend dat ik vandaag weer mijn wekelijkse update share met jullie over het sporten. Lees snel verder.

Ik had aan het begin van de week niet meer getraind doordat ik ’s avonds telkens wat anders had gepland maar donderdag begon ik weer met mijn tweede training met Sonay. De laatste tijd krijg ik heel vaak de vraag waarom ik eigenlijk met een personal trainer aan het trainen ben. En voor mij is dit voornamelijk om twee redenen. De eerste is zodat ik een stok achter de deur heb dat ik weer begon met serieus te trainen, in het begin om je ertoe te zetten om te gaan sporten is altijd het moeilijkste vind ik. De tweede reden is om meer variaties in mijn trainingen te hebben. Ik had voorheen ook al eens ooit met een personal trainer getraind maar ik deed de laatste tijd steeds vaker dezelfde oefeningen die ik had onthouden en die ik het makkelijkste vond. Nu maakt Sonay iedere week een ander schema met verschillende oefeningen. Veel oefeningen ken ik natuurlijk al wel van zien maar om ze dan zelf uit te voeren is toch weer heel anders. Je moet met zoveel dingen rekening houden en denk dan hierbij aan je ademhaling, houding en ondertussen ook nog eens de oefening uitvoeren.

201801181715397824.jpg

Afgelopen donderdag stond de training in het teken van armen en ik kan je vertellen daar word ik niet zo vrolijk van (is ook wel te zien aan mijn gezicht hier op de foto hierboven!). Ik ben namelijk helemaal niet sterk in mijn armen en sommige oefeningen kreeg ik amper afgemaakt omdat het gewoon te zwaar is. Bij een oefening kreeg ik mijn armen gewoon niet eens meer omhoog waarop ik de slappe lach kreeg.
En aangezien een van mijn fitnessgoals is om aan het eind van dit jaar pull-ups te kunnen doen dus ik zal er aan moeten gaan geloven om vaker mijn armen te moeten gaan trainen.

Vrijdagavond ben ik nog vanuit het werk gaan sporten en deze sessie had ik volledig in het teken gezet van mijn buikspieren.
Vanochtend ging mijn wekker al om 8u en uiteindelijk ben ik 2 uur in de sportschool geweest waarvan ik 1,5 uur krachttraining heb gedaan. Ik had voornamelijk de focus gelegd op mijn benen en dat heb ik goed gemerkt want thuis de trap op lopen ging moeizaam.

IMG_20180119_191843_857.jpg

Ik ben trouwens ook weer begonnen om na iedere training een eiwitshake te nemen van Body&Fit. Inmiddels ben ik begonnen aan een nieuwe smaak die ik had gehaald, namelijk banaan. Als afwisseling is het wel lekker maar ik blijf vanille en chocolade het lekkerst vinden. De reden waarom ik na de training een shake pak heb ik al eens vaker benoemd maar het is dus voor een goede aanvulling van eiwitten voor het ondersteunen van het spierherstel na een training, en bevat o.a. veel vitamines en mineralen.
Verder lukt het opletten wat ik eet ook steeds beter. Op mijn werk zijn het bijvoorbeeld nogal zoetekauwen en regelmatig gooien ze snoep op mijn bureau, maar tot nu toe heb ik dus nog niet gezondigd. Ook een stuk taart omdat iemand jarig was heb ik weerstaan. Paar dagen terug in de supermarkt twijfelde ik om een zak chips mee te nemen maar toen bedacht ik me dat dit dus echt zonde zou zijn en heb ik hem netjes terug gelegd in de schappen. Ook koekjes die ze bij de thee geven in restaurants laat ik tegenwoordig weer braaf liggen. Nu ik alweer een paar weekjes wat strenger ben voor mijzelf lukt dit soort dingen ook veel makkelijker.
En het begint te lonen want toen ik zaterdagochtend op de weegschaal stond was er alweer bijna een kilootje vanaf! Het gaat weer de goede kant op.

Liefs,
XXXX

Denise

 

 

 

 

Deze post bevat affiliate links.

One thought on “DE WEG NAAR EEN KILLERBODY #9

Geef een reactie