PARIS ’18

Inmiddels zijn we al eventjes terug van onze reis naar Parijs en ben nog steeds aan het nagenieten. De post is ietsjes langer geworden dan gepland, maar je kan veel foto’s verwachten van onze trip! Kijk je mee naar wat we allemaal hebben gedaan en gezien?DAY #1 – Vroeg opstaan, bezoekje aan Lafayette en goedkoop eten!

Last minute heb ik mijn koffertje nog gepakt en ben ik vroeg gaan slapen want we gingen al in alle vroegte naar Schiphol. In het vliegtuig heb ik nog snel een dutje gedaan zodat we vol energie de eerste dag al Parijs kunnen bezichtigen.

Eenmaal aangekomen in de buurt van het hotel zijn we eerst heel gezond gaan lunchen, not! Ik heb de dagen in Parijs niet zo op mijn voeding gelet, dacht eventjes lekker genieten toch.

Na de lunch zijn we naar ons hotel gegaan en hebben we eventjes relaxed voordat we iets gingen ondernemen. We besloten naar Galeries Lafayette te gaan en ondanks dat het meeste hier duur is heb ik toch nog wat kunnen shoppen, waaronder een spijkerrok en een top. Wat ik het leukste vind van Galeries Lafayette is hoe mooi het er van binnen uit ziet. Zoals je kan zien op de foto hierboven, maar ook het uitzicht vanaf het dak. Je ziet gewoon heel Parijs, echt zo mooi.

Daarna gingen we eten bij the Boillon Chartier. Milou was hier al ooit eerder geweest om te eten. We gingen redelijk op tijd, wat ook maar goed was. Toen wij gingen stond er nog maar een kleine rij, maar toen we weggingen was de rij echt absurd lang. Het is geen restaurant waar je uitgebreid en lang kunt tafelen want ze serveren alles echt heel snel uit, maar de prijs kwaliteit verhouding is hier echt top! We hebben voor weinig geld lekker gegeten. Daarna gingen we terug naar het hotel omdat we toch nog moe waren van de reis en zaterdag van plan waren vroeg op te staan.

DAY #2 – Musée d’Orsay, het uitzicht bij Sacré-Cœur, l’Arche de la Défense, het louvre by night en een avondje stappen.

Na een uitgebreid ontbijtje zijn we naar Musée d’Orsay gegaan. We hebben hier uren rond gelopen en nóg hadden we niet alles gezien. Na een paar uurtjes rondlopen besloten we om te gaan, omdat we nog meer van Parijs wilden zien dan alleen het museum.

We zijn naar Sacré-Cœur gegaan waar ook weer een spectaculair uitzicht was over Parijs. De meeste dagen hadden we echt geluk met het weer trouwens. Het was wel wat kouder maar in het zonnetje was het heerlijk.

We hadden nog net een uurtje zon over nadat we bij Sacré-Cœur waren geweest. Toen besloten we om naar l’Arche de la Défense te gaan. Waar ik mooi nog een paar mooie plaatjes kon schieten zoals hierboven. Het werd wel goed koud toen de zon eenmaal onder was maar gelukkig konden we ons opwarmen in een overdekt winkelcentrum, heeeeel vervelend. Daar hebben we natuurlijk gebruikt van gemaakt en hebben nog eventjes geshopt. Ik kreeg een beetje honger dus scoorde nog een paar macarons voordat we naar het centrum van Parijs gingen om te eten.

We vonden een restaurant aan The Avenue des Champs-Élysées waar we nog uitgebreid hebben gegeten. Daarna gingen we terug naar het hotel om ons klaar te maken voor een avondje uit. We gingen eerst naar VIP ROOM, wat in de buurt ligt van het Louvre dus daar gingen we eerst nog eventjes heen. En dat heeft ook wel wat moois. Het plein is helemaal leeg i.p.v. dat het vol is met mensen en helemaal uitgelicht is. Na wat foto’s te hebben gemaakt voor insta gingen we naar de club. Eenmaal daar aangekomen mochten we niet binnen want we hadden sneakers aan, oepsie. Gelukkig hadden we nog een tweede club in gedachte om heen te gaan waar we wel met onze sneakers binnen kwamen. Het werd Le Hobo waar we echt een top avondje hebben gehad. De club zag er super tof uit. De foto hierboven was de entree, de club zelf was ook echt heel tof ingericht. Het enige (grote) min puntje waren de prijzen. We bestelde twee Bacardi-cola’s en konden daarvoor €26,00 afrekenen. De tijd vloog voorbij en zijn tot sluit gebleven, wat  6u was! Oepsie, time flies when you have fun.

Day #3

Zondag werd ik om 9u alweer wakker, wat betekend dat ik maar 2 uurtjes had geslapen. Toch nog eventjes lekker in bed gelegen en daarna zijn we gaan lunchen. Natuurlijk koos ik weer voor een mega gezonde lunch, maar niet heus, waarna we naar de Eiffeltoren zijn gegaan.

In het zonnetje was het deze dag ook weer heerlijk. We liepen langs een groepje mensen in de buurt van de Eiffeltoren, die aan het breakdancen waren en zijn daar even blijven hangen om te kijken. Daarna zijn we doorgelopen naar de Eiffeltoren en besloten om de Eiffeltoren in te gaan tot de bovenste verdieping. Het begon al wel flink koud te worden en vooral boven op de Eiffeltoren in de wind was het echt heel koud. Maar het uitzicht vanaf de Eiffeltoren is helemaal geweldig en hebben hier nog naar de zonsondergang gekeken. Eenmaal weer beneden hadden we het echt mega koud maar gelukkig was het etenstijd en konden we ons mooi opwarmen.

In de buurt van ons hotel zat Mamie Burger en zijn daar gaan eten. Niet dat je mij blij maakt met een burger tent want ik eet namelijk nooit hamburgers, maar ze hadden genoeg andere lekkere dingen op de kaart staan. Zo ging ik voor de fish & chips en Milou koos wel een hamburger. En aangezien ik toch al aan het zondigen was nam ik ook hier weer een nagerecht. Veel te groot en ik houd ook helemaal niet van slagroom maar de rest was wel echt super lekker. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel want het was al vrij laat en na die paar uurtjes slaap na het uitgaan kon ik nog wel wat extra slaap gebruiken.

Day #4 – Notre Dame, nog meer shoppen en helaas weer de terugreis.

Maandag kwam helaas het Parijs avontuur weer tot zijn einde. Gelukkig vlogen we pas in de avond naar huis waardoor we nog wel eventjes Parijs in konden gaan. We zijn naar de Notre Dame geweest. Ons plan was om in een van de torens te gaan maar vanwege het koude weer was dit helaas gesloten.

Daarna zijn we in de buurt wat gaan lunchen en liepen we naar het stadhuis, Hôtel de ville de Paris. We hadden niet meer zo heel veel tijd voordat we terug moesten naar het hotel om onze koffers op te halen. Aangezien het zo koud was en naast het stadhuis nog wat winkels waren, besloten we nog wat te gaan shoppen. Daarna was het toch echt tijd om onze koffers te gaan halen.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld haalde ik nog wat macarons van Ladurée, bij het inchecken hadden we wel pech want we moesten onze handbagage inchecken. Ze waren aan het controleren hoe zwaar de handbagage weegt en we kwamen daar helaas bovenuit. Eenmaal aangekomen op Schiphol had ik nog een keer gezondigd met het eten en zijn we naar de Burger King gegaan.

Dit was trouwens al de derde keer dat ik in Parijs was, maar ik blijf het echt een mooie stad vinden. Ook nu vond ik de dagen weer te kort en was er nog zoveel wat ik wilde zien. Maar goed een vakantie of weekendje weg is altijd wel te kort. Gelukkig heb ik binnenkort nog twee vakanties gepland staan, namelijk naar Curaçao en Rhodos. Kijk er nu al zo naar uit!